3. |
Dergach D. V. Research variations of blog analysis: genre or format? [Електронний ресурс] / D. V. Dergach // Записки з українського мовознавства. - 2020. - Вип. 27. - С. 291-299. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/zukm_2020_27_35 Проаналізовано підходи до фахової інтерпретації блогу як явища сучасної віртуальної медіасфери. Об'єкт дослідження - блог у мотивації комунікативної динаміки медіа. Предмет - критерії можливості/неможливості, коректності/некоректності жанрової ідентифікації блогу в дискурсі медіалінгвістичного знання. Завдання статті полягає в окресленні й аналізі вже сформованої в науці традиції щодо визначення природи блогу та блогосфери, у формулюванні дослідницької предметності медіалінгвістики, пов'язаної з фаховим осмисленням цього інформаційного джерела. А отже, у визначенні актуальності/неактуальності жанрової ідентифікації блогу, актуалізувавши ідеї його медіалінгвістичної інтерпретації - у зв'язку з контрастністю до предметності науки про соціальні комунікації. Узагальнено інформацію щодо походження блогу - екстралінгвістичний ресурс розуміння комунікативної природи. Наведено дефінітивні характеристики блогу з авторитетних словникових і монографічних праць американських, європейських (зокрема й українських). А отже, визначено та прокоментовано наукові маркери традиційної (лінгвістичної) кваліфікації блогу в системі медійних жанрів. Звернено увагу на проміжний - гіпержанровий - статус блогу (в жанрологічному дискурсі). Запропоновано медіалінгвістичний погляд на блогову комунікацію - передусім із урахуванням її функціональних домінант. Він надає можливість ідентифікувати блог як особливий медійний формат із множинними жанровими репрезентаціями та варіаціями. Актуалізовано погляд щодо позажанрового статусу блогу, в медіалінгвістичному аналізі якого жанровий компонент виявляється периферійним. Акцентовано увагу на формах блогової комунікації, колаборації мовних, аудіо-, відео-, фотокомпонентів, які надають можливість в довільно обраному жанрі реалізувати комунікативні інтенції (інформаційну, аналітичну, пізнавальну, розважальну та ін.). Актуалізується теза, що блогосфера потребує деталізації медіалінгвістичного аналізу її текстової реальності, що в перспективі дозволить визначити об'єктивні, послідовні критерії стратифікації блогів - синкретичного щодо стилю та жанрів формату медійної комунікації.
|